Vänta, så du säger att Sverige inte alls är så underbart och blommigt?

Ja, det är precis vad jag säger.

Självklart bror det på vem du är i Sverige.
Men för att ta det i mitt exempel och min synvinkel på hur Sverige är så är det rent av ohumant eller barbariskt om du så vill.

Jag har konstigt nog inte pratat om det förän nu men det är bättre sent än aldrig.
Jag presenterar...

Lagen om tvångssterilisering av transpersoner.

Det här är någon som inte många visste vad det änns var innan protesterna mot den lagen började få se ljuset igen och dammas av för inte så länge sen.
Jag är inte så på läst om den, vilket jag brukar vara innan jag skriver mina inlägg, men jag ska göra mitt bästa för att ni ska förstå allvaret.

Den lagen betyder att om du vill ändra ditt juridiska kön och få byta det där F:et till ett M, eller det där M:et till ett F på ditt pass eller leg så måste du sterilisera dig.
Oavsätt vad du tycker om saken.
Du får heller inte spara ägg eller sperma.
Om du gör det och du blir på kommen med det så avslutas allt och du får inte korrigera ditt kön på något sätt.

Det betyder att du har två val i det hela i nu läget.
1) Du steriliserar dig inte och korrigerar då inte heller ditt juridiska kön.
Du kan då med andra ord också få biologiska barn i framtiden om du så nu skulle vilja.
MEN, ve och fasa, så kommer du då vara juridiskt sätt det kön du föddes med. 
Vilket betyder att du blir kastad ut ur en icke exesterande garderob varje gång du visar ditt leg, eller något annat av det slaget, till någon som inte änns har med saken att göra.
För att ta ett exempel bara så enkelt som på systembolaget.

2) Du steriliserar dig och sparar inga inga ägg eller sperma.
Du kan då också med andra ord inte få några biologiska barn i framtiden.
Men du kan andas ut i tanken på att ingen någonsin kommer veta vad du har gått igenom.

Sånt här ska man inte behöva välja medan.

Okey, med tanke på att jag börjar bli riktigt RIKTIGT arg när jag skriver det här så ska jag sluta skriva nu.
Jag kommer möjligtviss och antagligen skriva mer om det här senare. 
Du kan hjälpa stoppa tvångsteriliserinen på http://www.allout.org/en/actions/stop_forced_sterilization

Så snälla, gör Sveriges transpersoner och det rättvisa samhället en tjänst och skriv under.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0